komunikacja w biznesie - isoft.biz.pl

Jak mówić, żeby nas słuchali? Komunikacja w biznesie i jej znaczenie.

Prawidłowa komunikacja w biznesie to determinant sukcesu firmy, w której zarządzasz, a która jest jednocześnie Twoim osobistym sukcesem. Pokazujemy, jak się zachowywać, aby inni słuchali. Prawdziwie słuchali.

Komunikacja w biznesie to przede wszystkim aktywne słuchanie

Jeśli dobrze się z kimś dogadujesz, to wówczas masz dobre samopoczucie, a jakość Twojej pracy jest na wysokim poziomie. Komunikowanie się to jednak nie tylko mówienie, ale przede wszystkim SŁUCHANIE. To właśnie słuchanie jest najważniejszym elementem dobrze prowadzonej komunikacji w życiu zawodowym (w rodzinnym także). Słuchanie nie może być dla idei. Powinno być aktywne. Musi nastąpić wysiłek, którym jest poświęcenie uwagi drugiej osobie. Jak aktywnie słuchać? Mamy dla Ciebie kilka rad:

– nie przerywaj, tylko daj się wypowiedzieć do końca,

– utrzymuj ciągły kontakt wzrokowy z rozmówcą,

– uśmiechaj się i jeszcze raz uśmiechaj się,

– nawiązuj do wypowiedzi rozmówcy.

6 błędów, których należy unikać podczas rozmowy biznesowej

Zastosowanie najbardziej efektywnej techniki komunikacji nie sprawi, że rozmowa biznesowa, którą prowadzisz, będzie miała pozytywny przebieg do samego końca, a Ty zrealizujesz obrane wcześniej cele. Skuteczna komunikacja nie będzie możliwa, gdy dopuścisz się zachowań uważanych za faux pas, brak kultury i szacunku do innych ludzi. Powszechnie za takie zachowania uważa się:

  • PLOTKOWANIE –  mówienie źle o nieobecnych jest po prostu wyrazem braku szacunku, które nigdy nie powinno mieć miejsca, niezależnie od tego, jaki charakter ma rozmowa.
  • NARZEKANIE – nikt nie lubi osób, którym ciągle coś nie pasuje.
  • WYOLBRZYMIANIE – granica między koloryzowaniem czegoś, a kłamstwem jest cienka. Chyba nie chciałbyś nawiązywać współpracy z osobą, której słowa nie mają pokrycia w rzeczywistości?
  • ZRZUCANIE WINY NA DRUGIEGO – obwinianie kogoś o to, że coś Ci się nie udało nie jest wyrazem profesjonalizmu.
  • OCENIANIE INNYCH – nikt nie lubi słuchać osoby, która umniejsza wartości innych.
  • NEGATYWNE NASTAWIENIE – sukces osiągają osoby pozytywnie nastawione do życia.

Jak mówić, aby inni zaczęli nas słuchać?

Wiesz już, czego unikać podczas rozmowy w biznesie. Teraz dowiesz się, jakie techniki komunikowania wykorzystać, aby zwrócić swojego rozmówcy na to, co chcesz mu przekazać. Pamiętaj, że celem komunikacji w biznesie jest budowanie relacji z drugą osobą – Klientem lub pracownikiem. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, wpisujących się w coś, co nazywamy sztuką komunikowania. Zebrane przez nas metody i zasady komunikacji (i stosowanie się do nich!), usprawnią procesy zarządzania w Twojej firmie, w tym wydawanie poleceń dla pracowników, na których zmiany w komunikacji z nimi będą działały motywująco. Zobaczysz, że podziała to również na Twoich Klientów, którzy docenią Twoje umiejętności i być może skuszą na nową umowę o współpracy. Wizja jeszcze lepszych wyników sprzedaży stanie się realna. Przechodząc do meritum – aby inni zaczęli Cię słuchać, powinieneś:

  • modulować głos w taki sposób, aby zawsze brzmiał naturalnie, nie miał monotonnego lub obojętnego tonu,
  • unikać używania wtrąceń i wypełniaczy, zwłaszcza powszechne “yyy” jest niemile widziane,
  • pytać, a nie tylko stwierdzać,
  • uśmiechać się, ponieważ wpływa to na mimikę twarzy, ton głosu i pewność siebie.

Komunikacja w biznesie – szkolenie zarezerwujesz w iSOFT!

Skuteczna komunikacja jest fundamentalnym czynnikiem budowania każdej relacji – zarówno tej biznesowej z klientami, jak i tej wewnątrz firmy z pracownikami. Opanowanie właściwej techniki komunikowania z innymi sprawi, że Twoi pracownicy oraz Klienci zaczną Cię słuchać, prawdziwie słuchać. Pokłosiem tego będzie ich większa motywacja do współpracowania z Tobą i osiągania wspólnych, nowych celów. Szkolenie: KOMUNIKACJA W BIZNESIE dedykujemy właścicielom firm, dyrektorom, team leaderom, menedżerom każdego szczebla, wszystkim osobom zarządzającym. Napisz do nas i dopytaj się o szczegóły.