Prawidłowa komunikacja w biznesie to determinant sukcesu firmy, w której zarządzasz, a która jest jednocześnie Twoim osobistym sukcesem. Pokazujemy, jak się zachowywać, aby inni słuchali. Prawdziwie słuchali.
Jeśli dobrze się z kimś dogadujesz, to wówczas masz dobre samopoczucie, a jakość Twojej pracy jest na wysokim poziomie. Komunikowanie się to jednak nie tylko mówienie, ale przede wszystkim SŁUCHANIE. To właśnie słuchanie jest najważniejszym elementem dobrze prowadzonej komunikacji w życiu zawodowym (w rodzinnym także). Słuchanie nie może być dla idei. Powinno być aktywne. Musi nastąpić wysiłek, którym jest poświęcenie uwagi drugiej osobie. Jak aktywnie słuchać? Mamy dla Ciebie kilka rad:
– nie przerywaj, tylko daj się wypowiedzieć do końca,
– utrzymuj ciągły kontakt wzrokowy z rozmówcą,
– uśmiechaj się i jeszcze raz uśmiechaj się,
– nawiązuj do wypowiedzi rozmówcy.
Zastosowanie najbardziej efektywnej techniki komunikacji nie sprawi, że rozmowa biznesowa, którą prowadzisz, będzie miała pozytywny przebieg do samego końca, a Ty zrealizujesz obrane wcześniej cele. Skuteczna komunikacja nie będzie możliwa, gdy dopuścisz się zachowań uważanych za faux pas, brak kultury i szacunku do innych ludzi. Powszechnie za takie zachowania uważa się:
Wiesz już, czego unikać podczas rozmowy w biznesie. Teraz dowiesz się, jakie techniki komunikowania wykorzystać, aby zwrócić swojego rozmówcy na to, co chcesz mu przekazać. Pamiętaj, że celem komunikacji w biznesie jest budowanie relacji z drugą osobą – Klientem lub pracownikiem. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, wpisujących się w coś, co nazywamy sztuką komunikowania. Zebrane przez nas metody i zasady komunikacji (i stosowanie się do nich!), usprawnią procesy zarządzania w Twojej firmie, w tym wydawanie poleceń dla pracowników, na których zmiany w komunikacji z nimi będą działały motywująco. Zobaczysz, że podziała to również na Twoich Klientów, którzy docenią Twoje umiejętności i być może skuszą na nową umowę o współpracy. Wizja jeszcze lepszych wyników sprzedaży stanie się realna. Przechodząc do meritum – aby inni zaczęli Cię słuchać, powinieneś:
Skuteczna komunikacja jest fundamentalnym czynnikiem budowania każdej relacji – zarówno tej biznesowej z klientami, jak i tej wewnątrz firmy z pracownikami. Opanowanie właściwej techniki komunikowania z innymi sprawi, że Twoi pracownicy oraz Klienci zaczną Cię słuchać, prawdziwie słuchać. Pokłosiem tego będzie ich większa motywacja do współpracowania z Tobą i osiągania wspólnych, nowych celów. Szkolenie: KOMUNIKACJA W BIZNESIE dedykujemy właścicielom firm, dyrektorom, team leaderom, menedżerom każdego szczebla, wszystkim osobom zarządzającym. Napisz do nas i dopytaj się o szczegóły.